U sječanje na 30. obljetnicu pogibije prvog hrvatskog branitelja KZŽ Tigra Željka Pavića - Kalca

Likovna izložba OSVRT

Datum objave: 22.10.2021.

Sinoć je u našem Muzeju otvorena likovna izložba Osvrt odabranih slika s proteklih osam likovnih kolonija Udruge ratnih veterana 1. Gardijske brigade Tigrovi Krapinsko-zagorske županije. Izložba je ovo u spomen prvom poginulom hrvatskom branitelju s područja Krapinsko-zagorske županije Željku Paviću Kalcu.

"Prva likovna kolonija organizirana je kao popratna manifestacija podizanja spomen biste poginulom hrvatskom branitelju u Đurmancu 2013. godine. Tada je na koloniji bilo prisutno desetak slikara koji su stvarali djela inspirirani okolišem, zelenim bregima, portrete iii vizualizirali price svojih različitih slikarskih poetika. Sljedećih godina broj sudionika porastao dvostruko, a na zadnjim likovnim kolonijama sudjelovali su i autori iz Slovenije, pa je kolonija postala međunarodna. Povećao se i broj sudionika i iz drugih županija diljem Hrvatske, kao i broj akademskih slikara svih generacija. "Kalcova kolonija" postala je afirmirana kao likovno dogaranje od velikog značaja za nasu županiju, a pogotovo za Udrugu 1. Gardijske brigade "TIGROVI" - Krapinsko-zagorske županije. "Kalcova kolonija" postala je tradicionalna manifestacija koja ima dobrotvornu ulogu. Pocetnih godina odvijale su se aukcije slika nastalih na kolonijama za pomoć potrebitoj djeci i braniteljima. Njezin je značaj velik jer okuplja ljude kojima je likovnost i izražavanje bojom i glinom sredstvo komunikacije i pružanje nesebične podrške plemenitoj ideji stvaranja fundusa radova naših Tigrova. Na likovnim kolonijama stvara se ugodna atmosfera kreacije, dijaloga i okupljanja za stolom, a u današnje vrijeme je svima itekako potrebna topla riječ, osmijeh i dobronamjerna gesta. "Kalcova kolonija" je izvor plemenitosti i duhovnosti i na ovoj izložbi se maze osjetiti djelić ljepote kreacije. 0 likovnoj vrijednosti djela nije potrebno govoriti, ali se maze osjetiti njena vrijednost i autentičnost radova.

Ideja likovne kolonije je hvalevrijedna i potrebna joj je podrška i ubuduće, nas sudionika, stvaratelja, branitelja, medija, županijske uprave i sire zajednice. Namjeravaj je plemenita, a svrha da se ne zaboravi onaj, "ki je zginul posteno''. nas Kale."  (iz kataloga izložbe, autorica, dr.art. Mirjana Drempetić Hanžić)

Izložbu je otvorio ravnatelj Muzeja Sveti Ivan Zelina, g. Mladen Houška s prigodnim uvodnim riječima. Na izložbi su nam se prigodnim riječima vezanim auz samu izložbu ali i ratni put g. Željka Pavića, te 1. Gardijske brigade Tigrovi, obratili dr. Tonči Soža, izaslanik Ministra branitelja i Potpredsjednika vlade g. Tome Medveda, ujedno i gardijski liječnik. Par riječi kazali su i gradonačelnik Svetog Ivana Zeline g. Hrvoje Koščec, te o samoj izložbi i koloniji dr.art. Mirjana  Drempetić Hanžić. Svoja sjećanja na g. Pavića, ali i ratne dane s nama je podijelio jedan od zapovjednika Tigrova, brigadir Ivan Rašić. U ime Družbe Braća hrvatskog Zmaja, kao jednih od suorganizatora izložbe obratio nam se predsjednik Krapinsko-zagorskog stola g. Darko Varga.

Izložba je otvorena u Muzeju Sveti Ivan Zelina, svaki radni dan od 10 do 14h, do 14. studenoga, na adresi Muzeja - Trg Ante Starčevića 13.

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »